De mooiste verhalen over gastvrijheid
Gastvrijheid is overal om ons heen. Soms zie je het direct, bijvoorbeeld als iemand met een grote smile komt binnenlopen. Soms valt het niet direct op, bijvoorbeeld als alles soepel verloopt.
Wij verzamelen verhalen over gastvrije omgevingen, omdat we willen laten zien hoeveel gastvrijheid voor een bedrijf of organisatie kan betekenen. En daar leren we allemaal weer van. Dus lees al die enthousiaste verhalen en wordt zelf ook steeds gastvrijer.
Inspiratie - Bouwen aan gastvrijheid
Ken je gast
Bouwen aan gastvrijheid. Een serie korte artikelen waarin we je meenemen in de cruciale rol van gastvrijheid en de dynamiek die het aan elke organisatie toevoegt. Het derde deel duikt dieper in het hart van gastvrijheid – de gasten zelf.
Alle stakeholders zijn je gasten, maar hier gaat het specifiek over de doelgroep die je diensten of producten afneemt. Over het belang van hun beleving en waarom een grondig begrip van de verwachtingen van de gast essentieel is.
Openhartig - Guestwisers over gastvrijheid
Nick den Dulk
Openhartig, een interview serie waar Guestwisers centraal staan. Openhartige gesprekken waar medewerkers vertellen over hun achtergrond, hun werk, hun ervaring van de kernwaarden van Guestwise, de merkbelofte en hun bijdrage daaraan. En over gastvrijheid natuurlijk!
Deze keer staat Nick den Dulk, beveiliger en teamleider bij Guestwise, centraal. Hij kwam 5 jaren geleden bij ons binnen als stagiair. Nick vertelt over zijn werk, wat hem raakt, waarom hij dankbaar is, over gastvrijheid en zijn drive.
Inspiratie - Bouwen aan gastvrijheid
De motor achter succes
Gastvrijheid gaat niet alleen over vriendelijkheid en beleefdheid, het gaat ook over de interne motor en cultuur die organisaties naar grotere hoogten stuwt.
Deze motor is een essentieel element bij behalen van succes. Cruciaal bij het creëren van een gastvrije omgeving. Het raakt zowel strategie als leiderschap.
Verrassend
Met de Uber naar Erasmus MC op een verrassende avond
Van een gezellig avondje uit naar een plotselinge rit naar Erasmus MC met een vriendin.
Hoe een beveiliger haar intuïtie gebruikte en snel handelde.
Openhartig - Guestwisers over gastvrijheid
Amber Nabibaks
Deze keer staat Amber Nabibaks centraal. Ze begon medio 2022 als gastvrouw bij de Tweede Kamer via Guestwise en was onlangs nog actief als receptioniste.
Amber vertelt over haar opleiding, wat haar enthousiast maakt, waarom zij dankbaar is, over gastvrijheid en de kracht van een lach.
Inspiratie - bouwen aan gastvrijheid
Waarom is gastvrijheid zo belangrijk voor organisaties?
Bouwen aan gastvrijheid. Een serie artikelen waarin we je meenemen waarom gastvrijheid belangrijk is. Maar vooral hoe je via gastvrijheid je organisatie naar een hoger niveau brengt.
Quincy Mahangi en Annelies Raaijmaakers-Bredius vertellen in dit eerste deel over de kansen van hospitality en mensgerichtheid, op hun unieke en bevlogen wijze. Ook introduceren we de vier onderdelen van de Guestwise werkwijze.
Openhartig - Guestwisers over gastvrijheid
Mariam Kortland
Deze keer staat in de serie "Openhartig" Mariam Kortland centraal. Ze begon begin 2022 als hostess bij onze club en volgt nu de opleiding tot beveiliger.
Mariam vertelt wat haar enthousiast maakt, over onrecht en wat gastvrijheid voor haar betekent.
Merkverhaal
Make it Extra
Stress kun je niet gebruiken als je van een concert wilt genieten.
Hoe één van onze beveiligers een extra stapje zette en bedankt werd voor een mooie avond.
Openhartig - Guestwisers over gastvrijheid
Ruben van Krugten
Ruben van Krugten is een Guestwiser in de functie van gastvrije beveiliger en coördinator bij de Doelen.
In een openhartig gesprek vertelt hij over zijn liefde voor American muscle cars en hoe gastvrij zijn past bij zijn persoonlijkheid.
Inspiratie
Waarom en hoe mensgerichte organisaties succesvoller zijn
Of je een zorginstelling, een productiebedrijf, een overheidsorganisatie, een zakelijk dienstverlener bent of een winkelbedrijf runt, offline of online zakendoet; de keten van succes gaat 100% over mensen.
Op dit moment ervaren echter veel directies en besturen dat hun keten van succes ernstig op spanning staat.
Annelies Raaijmaakers, consultant & trainer bij Guestwise schreef een blog over deze problemen en gaat bovendien in op een concrete oplossing.
Openhartig - Guestwisers over gastvrijheid
Taylor Uiterloo
Dit artikel is onderdeel van "Openhartig" een serie waar Guestwise medewerkers centraal staan. Openhartige gesprekken waar medewerkers vertellen over hun achtergrond, hun werk, hun ervaring van de kernwaarden van Guestwise, de merkbelofte en hun bijdrage daaraan. En over gastvrijheid natuurlijk!
In dit artikel is Taylor Uiterloo aan het woord. Lees hoe zij op jonge leeftijd al leerde om klantgericht te zijn, mensen te helpen en een welkom gevoel te geven.
Inspiratie
Trainingen met impact op gastvrijheid
Bij veel mensen bestaat het beeld dat trainingen niet goed beklijven. De meeste deelnemers vinden een training wel interessant, krijgen nieuwe inzichten en zijn geïnspireerd. Maar in de praktijk zie je vaak dat de echte impact uitblijft omdat mensen het geleerde niet in de praktijk brengen.
Waar ligt dat aan? En hoe zorg je dat als medewerkers een gastvrijheidstraining volgen dit echt impact heeft op het gastvrijheidsniveau van je organisatie? Annelies Raaijmaakers en Dave van Dijke zijn beiden trainer gastvrijheid bij Guestwise en hebben hier een duidelijke mening over.
Klantcase
de Doelen
"Guestwise zorgt dat ze de tijd nemen voor onze gasten. Dat levert ze regelmatig een complimentje op. Soms vragen mijn collega’s al vooraf of er wel mensen van Guestwise aanwezig zijn. Dat geeft vertrouwen."
Inspiratie
Rituals
Hoe word je 2 jaar op rij het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland?
Rituals is dit jaar voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Hoe doet ze dat toch?
Merkverhaal
Oprecht
Klantcase
IJsselland ziekenhuis
"Eén van de negen beloften aan onze patiënten legt de focus op gastvrijheid. De training van Guestwise helpt onze verpleegkundigen om daar optimaal op in te spelen.'
Merkverhaal
Verrassend
"Onze beveiligers deden bij onze klant IFFR op eigen initiatief een controlegang voordat het festival begon. De locatiemanagers van IFFR waren blij verrast toen onze mensen hen wezen op vieze WC’s en volle asbakken die een minder goede indruk bij de gasten zouden achter laten"
Jouw verhaal
Mooie verhalen inspireren
We zijn altijd op zoek naar verhalen en inspirererende voorbeelden van gastvrijheid.
Heb jij een mooi voorbeeld of verhaal?