Advies over groei in gastvrijheid
Wij hebben ons gespecialiseerd in het creëren van gastvrije omgevingen.
Gastvrijheid is niet iets dat je er even bij doet. Hospitality is onderdeel van de cultuur, leeft bij jezelf, je teams en je organisatie. En is geborgd in de dagelijkse processen, in je denken en je doen.
Advies, Visie & Strategie
Optimale gastbeleving
Je begrijpt dat je bedrijf niet van vandaag op morgen volledig gastvrij is. Dat vraagt om een heldere visie en strategie, waarbij je de huidige situatie in kaart brengt, analyseert en je doelen bepaalt.
Vervolgens stippel je de route uit en implementeer je het actieplan. Met het Guestwise Canvas maken we duidelijk aan welke knoppen je kunt draaien om hospitality stap-voor-stap te verbeteren.
Om gastvrijheid succesvol te implementeren, staan wij je van begin tot eind bij met adviezen. Adviezen over ideeën, over keuzes, over de implementatie zelf, over haalbaarheid, over groei. Profiteer van onze kennis en ervaring op het gebied van hospitality. Zet gastvrijheid strategisch in en zorg voor de optimale gastbeleving.
Guestwise Canvas
De 4 kwadranten van gastvrijheid
In het Guestwise Canvas concentreren wij ons op de vier onderdelen die samen voor de optimale gastbeleving zorgen. Zij vormen de basis voor ons hospitality advies:
- Drive. Is de visie op hospitality verankerd in het DNA van de organisatie?
- Gasten. Hoe ervaren zij de gastvrijheid binnen jouw organisatie?
- Medewerkers. Anticiperen de medewerkers op de verwachtingen en behoeften van de gast op de momenten die ertoe doen in de guest journey?
- Processen. Dragen de processen bij aan de gastvrije beleving en stellen ze de medewerkers in staat gastvrij te zijn?
Waar sta je nu? Hoe gastvrij ben je?
Onderzoek & Advies
Een gedegen advies en plan kunnen niet zonder een scherp beeld van de huidige situatie en de sterke en zwakke punten in de gastvrijheid van je organisatie. Wij doen diepgaand onderzoek door interviews met klanten en medewerkers. Met guest- en employee journeys brengen we hun beleving en ervaring met jouw organisatie in beeld.
De resultaten verwerken we in de GV-index: de Gastvrijheidsindex die laat zien waar je nu staat op het gebied van hospitality en welke verbeterpunten er zijn. Met onze Guestwise canvas stellen we vervolgens de roadmap samen voor een businessmodel waarin gastvrijheid centraal staat. Dat verwerken we in een implementatieplan: het projectteam kan aan de slag met de uitvoering. Optioneel begeleiden we daarna het projectteam met resultaatgerichte methodieken om de gastvrije organisatie in te richten en om mensen te trainen en te coachen in het nieuwe, gastvrij leidinggeven en coachen.
Waar wil je heen? Wat is je doel?
Het doel
Bepaal je voor jezelf hoe gastvrij je wilt worden. Wat verwachten je klanten en gasten? Wat is er voor nodig om aan die verwachtingen te voldoen of ze zelfs te overtreffen? Samen maken we de hospitality doelen concreet, passend bij de context van de organisatie. Je doelen moeten natuurlijk wel haalbaar zijn, maar ook weer niet te vrijblijvend. Iedereen in de organisatie moet merken dat er wat veranderen gaat, dat gastvrijheid het uitgangspunt vormt voor de organisatie. Je doet het met elkaar! Wij adviseren je over de beste aanpak hiervoor.
Je gaat het zelf doen en wij begeleiden
Implementatieplan
Aan de doelen koppelen we concrete acties op alle niveaus: MT, afdelingen, teams en individuen. Die acties leggen we vast in het actieplan. Om de vooruitgang te kunnen volgen moeten de acties voor meer hospitality meetbaar zijn.
Voor het beste resultaat stel je een projectteam uit je eigen organisatie samen om het actieplan uit te voeren. Natuurlijk begeleiden we je zodat je gebruik maakt van onze uitgebreide kennis en ervaring met gastvrijheid, binnen de meest uiteenlopende organisaties. Zo voorkom je de valkuilen die er altijd zijn in ieder verandertraject. Eén- of tweewekelijks hebben we contact met de operationele werkgroep en maandelijks met het MT.
Hospitality adviestrajecten
Intro groeiprogramma, 3 maanden: Vast programma
Voor MT’s, vanaf 2 tot 6 deelnemers, staffeltarief per deelnemer. Dit programma biedt de fundering van Guest- & Employee experience. Doel is verdieping bieden en vanuit actuele casus leren zelf toe te passen.
Interesse in een maatwerkprogramma?
Hospitality consultancy is vaak maatwerk bij ons. Een programma volledig afgestemd op de vraag en de situatie van de klant. Neem contact met ons op over de mogelijkheden.
Verdiepend implementatie-programma, 12 maanden: maatwerkprogramma
In company met max. 10 deelnemers, vast bedrag per traject. Dit programma biedt begeleiding bij een maatwerk ontwikkelingsplan en roadmap voor meer hospitality.
Hoe kunnen wij je helpen?
Ik wil graag jullie advies
Klantcase
Vraag naar Guestwise
Edwin Steketee, hospitalitymanager van De Doelen: “Wat ik enorm waardeer is de jarenlange inzet van Guestwise bij de jaarlijkse betondag in de Doelen. Dat event vraagt veel van het aantal mensen, tot aan verkeersregelaars aan toe. Guestwise zoekt dan de juiste mensen en waren enorm betrokken. Ze namen ons veel werk uit handen”.
Klantervaring
Hospitality staat voorop
“Er zijn meer partijen die inspelen op een ontzorgbehoefte die er is bij bedrijfsverzamelgebouwen zoals waar ik werk. Maar die maken niet altijd waar wat ze zeggen te leveren. Guestwise doet dat wel. Hun aanpak is fris en vernieuwend. Hospitality staat voorop, ook bij beveiliging. Guestwise denkt mee en staat als organisatie voor ontzorgen. Ik beveel Guestwise regelmatig aan”.
Mijke Debets, Operations Manager Bedrijfsverzamelgebouw
Klantcase
Ik ben enthousiast over Guestwise
Sanne de Goede van het IJsselland Ziekenhuis: “Guestwise denkt goed mee over wat er voor het IJsselland Ziekenhuis belangrijk is op het gebied van gastvrijheid. Ze zijn flexibel en het is laagdrempelig om contact met elkaar te hebben. Ik vind dat Guestwise een expert op het gebied van gastvrijheid is, met ruime praktijkervaring”