Amber Nabibaks - Guestwise
A - Openhartig_Amber-Nabibaks_headervisual_1200x540

Guestwisers over Gastvrijheid

Amber Nabibaks

Dit is het vierde artikel in de serie “Openhartig” waar Guestwisers centraal staan. Openhartige gesprekken waar medewerkers vertellen over hun achtergrond, hun werk, hun ervaring van de kernwaarden van Guestwise, de merkbelofte en hun bijdrage daaraan. En over gastvrijheid natuurlijk! 

Deze keer staat Amber Nabibaks centraal. Ze begon medio 2022 als gastvrouw bij de Tweede Kamer via Guestwise en was onlangs nog actief als receptioniste. Amber vertelt over haar opleiding, wat haar enthousiast maakt, waarom zij dankbaar is, over gastvrijheid en de kracht van een lach.

Ik wil graag de gezondheidszorg in

Wat kun je over jezelf vertellen?

Ik ben Amber Nabibaks, ben 22 jaar en geboren in Rotterdam. Sinds een tijdje woon ik samen met mijn vriend in Capelle aan den IJssel.

In juni ben ik geslaagd voor mijn bachelor Gezondheidswetenschappen, Beleid & Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit. In september ga ik beginnen met de Master Health Care Management, ook aan de Erasmus Universiteit. Ik wil graag in de gezondheidszorg werken.

Als bijbaan werk ik als gastvrouw en receptioniste bij Guestwise.

Blijf altijd rustig, luister en kijk hoe je kunt helpen"

B - Openhartig_Amber-Nabibaks_2-content_rechthoekig_580x326

Blij ei

Heb je een levensmotto?

Positief blijven. Ik word ook wel een blij ei genoemd in mijn familie. Vaak kan ik ook anderen opvrolijken als ze een slecht humeur hebben.

Waar word jij enthousiast van?

Ik word erg blij van uitjes en vakantie. Zo ben ik net met vakantie in Zwitserland geweest, ik heb daar lekker gewandeld, stadjes bekeken en gezwommen tussen de bergen. Ik hou ervan om nieuwe plekken te ontdekken.

Wat raakt je?

Geweld en criminaliteit. Ook vind ik dat het best wel slecht gaat met de wereld. Een recent voorbeeld is de bosbranden in Tenerife en Griekenland waar ook doden zijn gevallen. Door social media krijg je slecht nieuws ook eerder binnen. Daardoor realiseer ik me wel dat ik blij moet zijn hoe ik kan leven.

Hele diverse mensen helpen

Kun je iets vertellen over je werk bij Guestwise?

Een jaar geleden ben ik bij Guestwise begonnen als gastvrouw bij de Tweede Kamer. In verband met het zomerreces daar heb ik afgelopen zomer als receptioniste gewerkt bij Thermo Fisher in Bleiswijk, een distributiecentrum.

Wat vind je het leukst aan jouw functie?

Als ik kijk naar mijn werk als gastvrouw bij de Tweede Kamer dan vind ik het heel leuk om heel veel contact te hebben met hele diverse mensen en hen te helpen.

Wat is voor jou een goeie dag?

Het komt wel vaak voor dat mensen die oprecht nieuwsgierig zijn en een kijkje binnen willen nemen bij de Tweede Kamer. Sommige mensen zijn benieuwd naar het pand zelf, anderen willen politici zien of een debat bijwonen. Het is leuk om mensen daarbij te informeren over hoe het eraan toe gaat In de Tweede Kamer. En mensen te helpen met aanmelden als ze een debat willen bijwonen.

Met wat voor soort mensen heb je te maken in je werk?

Dat verschilt heel sterk. Er zijn toevallige passanten tot aan mensen die heel bewust een debat willen bijwonen. Sommigen zijn verward en anderen zijn boos. Met de boerendemonstraties vorig jaar was er weer een heel ander publiek.

Hoe maken jullie met Guestwise het verschil voor klanten?

Door meer te doen dan wat ervan je verwacht wordt. Door mee te denken over oplossingen. Zo was er een tijdje geleden in de Tweede Kamer een debat waar veel mensen op af kwamen. Toen mijn dienst afliep heb ik aangeboden om langer te blijven. De samenwerking met collega’s is ook belangrijk. Beveiligers zijn er ook altijd om te helpen als het nodig is.

B - Openhartig_Amber-Nabibaks_1-content_rechthoekig_580x326

Een lach doet wonderen

Waar staat Guestwise voor?

Gastvrijheid. De extra stap zetten. Sociaal zijn om mensen een goed gevoel te geven. Zodat ze zich op hun gemak voelen en daardoor met weten dat ze met alle vragen bij ons terecht kunnen.

Wat betekent gastvrijheid voor jou?

Respect hebben voor de ander. Ook al zijn mensen soms verward en ook al ben je het er soms niet mee eens. Blijf altijd rustig, luister en kijk hoe je kunt helpen.

Wat zijn de kernwaarden van Guestwise? En wat betekenen die voor je?

“Make it extra” is dat je een extra stapje zet. Bijvoorbeeld dat je moeite doet om een toevallige voorbijganger de weg te wijzen. Of dat je specifieke informatie geeft over een debat dat gaande is.

“Keep it real” betekent voor mij jezelf kunnen zijn. Uiteraard op een gastvrije en respectvolle manier. Dat je een geintje kunt maken. Of dat als je een keer een slechte dag hebt, dat dat niet erg is, maar het dan gewoon vertelt tegen een collega. Dan kan hij of zij daar rekening mee houden.

“Own it” is dat het niet erg is om hulp te vragen als je er zelf niet uitkomt. Als je een foutje maakt het gewoon eerlijk zegt en zorgt voor een oplossing. Dat je samenwerkt. Ook dat je ervan leert om te voorkomen dat het een volgende keer weer gebeurt.

“Pay it Forward” betekent voor mij dat als je iets goeds doet, dat je dat in de toekomst terugkrijgt.

Wat is jouw persoonlijke belofte aan de klanten van Guestwise?

Ik zorg voor een extra lach. Bij Thermo Fisher noemen ze me ook een blij ei. Chauffeurs moeten vaak best lang rijden en komen soms uit het buitenland. Vaak moeten chauffeurs ze dan als hun vracht gelost wordt nog lang wachten voor dat die administratief verwerkt is. Als je ze dan een kopje koffie aanbiedt, een babbel met ze maakt en met ze lacht en dan doet dat wonderen.

 Heb je nog iets dat je kwijt wilt?

Ik heb het heel erg naar mijn zin bij Guestwise. Het contact met medewerkers van Guestwise is heel goed, we hebben het erg gezellig en er zijn leuke uitjes en borrels. Ik heb zelfs nieuwe vriendinnen gemaakt bij Guestwise!

Wil jij een gastvrije organisatie worden? Neem contact op.

Vul je gegevens in:

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze incompany trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jouw team past. 

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid  hebben de juiste kennis en vaardigheden. Wat hen onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jou past en boek meteen.

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid hebben de juiste kennis en vaardigheden. Maar wat hen echt onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.