
Inspiratie
Gastvrijheid bij Rituals
Hoe word je 2 jaar op rij het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland? Rituals is in 2022 voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Hoe doet ze dat toch?
Onder andere door het opleiden van haar personeel. Want wanneer je serieus aan de slag gaat met gastvrijheid, is het trainen van je mensen essentieel. Alleen dan behaal je resultaat en kun je het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland worden.
Al onze medewerkers zijn de ultieme ambassadeur van ons merk
Het geheim van de winnaar is volgens CEO Raymond Cloosterman van Rituals, zoals we lezen in het onderzoeksrapport KLANT 2022, het volgende:
"Het is een ontzettend groot compliment voor zowel ons merk als voor onze medewerkers. Klanttevredenheid staat bij Rituals ontzettend hoog in het vaandel. De consument staat altijd in het middelpunt als het gaat om het ontwikkelen van een winkelbeleving, zowel in de fysieke shops als online. Dat geldt ook in het contact met onze klantenservice en via onze social media."
"Al onze medewerkers zijn de ultieme ambassadeur van ons merk en we investeren veel in het opleiden en trainen van onze mensen op het gebied van klantgerichtheid. Via de Rituals Academy bieden wij een mix van klassikale trainingen en e-learning aan, zodat elke medewerker zich volop kan ontwikkelen. Daarnaast hebben een groot team van trainers dat ons lokale winkelpersoneel begeleidt. Daarbij gaat het niet alleen om de nieuwste innovaties en producten, maar ook om klantgerichte service. Wij merken dat dit een zeer positieve impact heeft op zowel onze relatie met de klant als de retentie van medewerkers. Tevens hebben wij Quality, Training en Development onderdeel gemaakt van ons klantenserviceteam. Hierdoor kunnen wij nieuwe trends, campagnes en productlanceringen direct met het team delen."
"Wij hebben de bewuste keuze gemaakt om de klant in en vanuit het hart van de organisatie te laten werken. Hiervoor hebben wij het internationale klantenserviceteam centraal in ons hoofdkantoor geplaatst. Onze medewerkers zijn allround getraind en zoeken naar een oplossing die aansluit op de wensen en behoeften van de klant. Wij hebben onze horizon verbreed van klantenservice naar Customer Relations. Dat is inclusief social media engagement, social commerce en CRM."
"In ons ‘voice of the customer’-platform delen wij klantenfeedback direct met onze directie zodat we ook actief en snel verbeteringen in onze processen kunnen bewerkstelligen. Hierdoor krijgt de klant als het ware een stem binnen Rituals en kunnen wij de feedbackloop compleet maken door onze klant te laten weten dat er daadwerkelijk iets mee gedaan is. De voldoening die hierdoor bij onze medewerkers ontstaat is bijna niet te beschrijven."
“Juist nu merken wij het belang van persoonlijk contact. Dat geldt voor een persoonlijke benadering online, maar ook in de winkel. De consument heeft er juist weer behoefte aan om persoonlijk advies te ontvangen in plaats van continu online shoppen. De private shopping-avonden die we tijdens corona organiseerden, zullen we in de toekomst blijven houden.”
“
Juist nu merken wij het belang van persoonlijk contact. Dat geldt voor een persoonlijke benadering online, maar ook in de winkel.”
Raymond Cloosterman, CEO van Rituals
Wil jij ook zo gastvrij als Rituals worden? Neem contact op.
Vul je gegevens in:
Bouwen aan een gastvrije beleving
Maak kennis met onze diensten

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

Onze incompany trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jouw team past.

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

Onze mensen in hospitality en veiligheid hebben de juiste kennis en vaardigheden. Wat hen onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.
Bouwen aan een gastvrije beleving
Maak kennis met onze diensten

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

Onze trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jou past en boek meteen.

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

Onze mensen in hospitality en veiligheid hebben de juiste kennis en vaardigheden. Maar wat hen echt onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.