Ruben van Krugten - Guestwise
Ruben van Krugten

Guestwisers over Gastvrijheid

Ruben van Krugten

Dit artikel is onderdeel van een serie waar Guestwise medewerkers centraal staan. Openhartige gesprekken waar medewerkers vertellen over hun achtergrond, hun werk, hun ervaring van de kernwaarden van Guestwise, de merkbelofte en hun bijdrage daaraan. En over gastvrijheid natuurlijk!

In dit artikel is Ruben van Krugten aan het woord.

20 keer verhuisd

Ruben, leuk je te spreken. Wat kun je over jezelf vertellen?

Ik ben 21 en woon met m’n oudere broer samen in Rotterdam-Noord in de buurt van Blijdorp. Sporten vind ik belangrijk, ik ben gemiddeld drie keer per week in de sportschool te vinden. Ook hou ik ervan om af en toe een film te kijken of gezellige dingen met vrienden te doen.

Wat heb je gedaan voor je bij Guestwise begon?

Ik heb een technische middelbare opleiding van vier jaar gedaan. Ik heb nooit echt in de techniek gewerkt behalve tijdens stages. Toen heb ik ervaring als automonteur opgedaan. Maar het was fysiek zwaar, ik kreeg last van m’n rug.

Na mijn opleiding wilde ik iets met mensen gaan doen. Daarom heb ik een opleiding beveiliging MBO 2 in Hellevoetsluis gedaan. Ik ben op 17-jarige leeftijd gaan werken als beveiliger in het Ikazia Ziekenhuis. Maar het klikte niet helemaal met mijn collega’s. Ik heb het toch nog twee jaar volgehouden, maar ben op een gegeven moment gestopt en verhuisd naar Brabant.

Naar Brabant verhuisd?

Ja, ik ben wel 20 keer verhuisd in m’n leven, mede omdat mijn ouders toen ik jong was gingen scheiden.

In Brabant ben ik gaan werken als productiemedewerker bij het bedrijf Alon dat dempingsplaten maakt.

Ik kreeg de kans om bij mijn broer in Rotterdam te gaan wonen en wilde daar in de buurt werken. Ik heb een half jaar bij een bedrijf in luchtinstallaties gewerkt. Dat was weer productiewerk en fysiek zwaar. Het productiewerk beviel me niet goed en ik besloot daar mee te stoppen.

Make it Extra wordt bij Guestwise echt uitgedragen"

B - Verhalen_content_rechthoekig_580x326-Openhartig_RubenvKrugten-3

Rustig, vriendelijk en respectvol

Ik wilde weer teruggaan naar werk in de beveiliging. Ik ben online gaan zoeken en kwam Guestwise tegen. Guestwise viel positief op, het bedrijf heeft een open en fijne uitstraling. Na een sollicitatie heb ik een goed eerste gesprek met Quincy gehad. Dat voelde meteen goed en vertrouwd. Vorig jaar april ben ik bij Guestwise als beveiliger begonnen.

Wat vind je belangrijk in de omgang met anderen?

Ik vind het fijn als mensen rustig, vriendelijk en respectvol zijn. Ik ben zelf ook zo.

Heb je een levensmotto?

Ik probeer er iets van te maken in het leven, positief zijn en genieten vind ik belangrijk.

American muscle cars

Waar word jij enthousiast van?

Ik heb een passie voor auto’s. Soms kan ik horen aan het geluid wat voor type auto het is. Ik hou erg van oldtimers en American muscle cars. Mij droom is om zelf ooit een Ford Mustang, type GT te rijden.

Wat raakt je?

Kanker komt veel voor in mijn familie zoals mijn moeder en vader. Het zijn mensen die geen vlieg kwaad doen. Aan de andere kant zie ik dat mensen die een moord plegen er vaak met een lichte straf vanaf komen. Dat vind ik wel eens oneerlijk.

Kun je iets vertellen over je werk bij Guestwise?

Ik werk nu sinds een klein jaar voor Guestwise, onder meer bij de Maassilo en de Doelen. Het meest werk ik bij de Doelen als coördinator. Dat vond ik meteen een fijne locatie. Met mijn collega Ton Schuler klikte het ook meteen heel goed. Al na drie weken ben ik op verzoek van Ton aan de slag gegaan als coördinator.

B - Verhalen_content_rechthoekig_580x326-Openhartig_RubenvKrugten-1
B_Personeelsdiensten-5-content_rechthoekig_580x326
B - Verhalen_content_rechthoekig_580x326-Openhartig_RubenvKrugten-9

"Make it Extra" wordt bij Guestwise echt uitgedragen

Wat vind je het leukst aan jouw functie?

Ik vind het leuk om overzicht te hebben, zaken voor te bereiden en te checken. Ook loop ik veel rond in het gebouw van de Doelen en soms val ik in op de receptie. Zo heb ik veel afwisseling in mijn werk.

Hoe ziet voor jou een goeie dag eruit?

Een dag dat ik coördinator ben, de aansturing van mijn collega’s soepel loopt en er geen uitloop in tijd is. Dat geeft een voldaan gevoel.

Met wat voor soort mensen heb je te maken in je werk?

In de Doelen werk ik samen met hospitality managers, event managers en beveiligers. De gasten kunnen behoorlijk verschillen per event. Denk bijvoorbeeld aan de mensen die de concerten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest bezoeken die vaak behoorlijk op leeftijd zijn. Maar bij de hiphopgroep Broederliefde zie je een jong publiek. Daar wordt ook meer gedronken waardoor het publiek wat opstandig kan worden. Maar veel agressie heb ik nog nooit meegemaakt. De mensen die een concert bezoeken komen natuurlijk gewoon om een leuke avond te beleven.

Hoe maakt Guestwise het verschil voor de gasten van haar klanten?

De medewerkers van Guestwise zijn hele vriendelijke mensen die graag een stapje extra zetten voor anderen. Bijvoorbeeld door even mee te lopen met mensen die het niet kunnen vinden. "Make it Extra" wordt bij Guestwise echt uitgedragen.

Blijf jezelf en wees eerlijk

Waar staat Guestwise voor?

Gastvrijheid. We blijven vrolijk, aardig en galant tegen bezoekers. Medewerkers van Guestwise worden daar ook in begeleid en krijgen training. Maar we zijn niet formeel en doen niets dat ingestudeerd is. Bezoekers merken dat, bedanken en geven terug dat ze zich echt op hun gemak voelden.

Wat betekent gastvrijheid voor jou?

Beleefd, vriendelijk en positief zijn. Hoe slecht je dag ook is. Gastvrijheid is altijd een extra stapje zetten en mensen echt verwelkomen. Je krijgt het ook van mensen terug als je dat doet. Zo had ik laatst een goed gesprek met een oudere meneer die een concert bezocht. Het ging niet zo heel goed met hem, z’n vrouw was recent overleden. Na afloop bedankte hij voor het gesprek.

Graag praat ik met je over de kernwaarden van Guestwise, Keep it Real, Make it Extra, Own it en Pay it Forward. Wat betekenen die voor jou?

“Keep it real” betekent voor mij blijf jezelf en wees eerlijk.

“Make it extra” gaat over het extra stapje zetten voor mensen. Dat je ook dingen doet die niet hoeven, maar die wel erg gewaardeerd worden.

B - Verhalen_content_rechthoekig_580x326-Openhartig_RubenvKrugten-11
B - Verhalen_content_rechthoekig_580x326-Openhartig_RubenvKrugten-8

Je bent nooit uitgeleerd

“Own it” is wat mij betreft dat je je werk zo goed mogelijk doet. Het gaat over verantwoordelijk nemen. We zijn allemaal mensen en maken fouten. Ik wil het graag horen als ik iets beter kan doen, van feedback kan ik leren. Je bent nooit uitgeleerd.

“Pay it forward” als je tijd besteedt aan mensen en iets positief doet dan krijg je het uiteindelijk ook altijd terug.

Wat is jouw bijdrage aan de belofte van Guestwise “Make it Extra”?

Mijn bijdrage is dat ik een extra stapje zet voor mensen. Dat ik soms dingen voor ze doe die niet van me verwacht worden.

Wat is jouw persoonlijke belofte aan de klanten van Guestwise?

Mijn belofte is dat ik altijd positief en vriendelijk blijf. Ik sta voor positieve energie en extra aandacht. Graag ga ik een leuk gesprek aan met mensen!

Wil jij een gastvrije organisatie worden? Neem contact op.

Vul je gegevens in:

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze incompany trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jouw team past. 

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid  hebben de juiste kennis en vaardigheden. Wat hen onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.

Bouwen aan een gastvrije beleving

Maak kennis met onze diensten

GW_advies_consultant_icoon-2

Aan gastvrijheid en gastbeleving moet je werken. Wij leggen samen met jou de basis en laten je bedrijf groeien in gastvrijheid.

training

Onze trainingen gastvrijheid hebben direct effect. Kijk welke training het beste bij jou past en boek meteen.

coaching

Laat je organisatie, managers of teams coachen op gastvrijheid en wordt elke dag een beetje beter.

personeel

Onze mensen in hospitality en veiligheid hebben de juiste kennis en vaardigheden. Maar wat hen echt onderscheidt, is hun 'gastvrije' mindset.